12 листопада 2019 року у Ватутінській
загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 6 було проведено міський Ворк - шоп для
практичних психологів, соціальних педагогів та вчителів початкових класів на
тему: «Застосування сенсомоторних технік для успішної адаптації дітей в НУШ». На заході учасники ознайомилися з поняттям та
значенням сенсорної інтеграції в розвитку і навчанні дитини, засобами сенсорної
інтеграції та практичними рекомендаціями щодо розвитку деяких відчуттів.
Сенсорна Інтеграція
(СІ) – процес, під час якого НС – отримує інформацію від рецепторів всіх
почутів ( зір, слух, нюх, дотик, смак, пропріоцепція, вестибюлярний апарат,
відчуття тіла), обробляє її і направляє в діяльність.
Процес СІ –
починається з перших тижнів внутріутробного життя і найбільш інтенсивно
протікає до кінця дошкільного віку ( 6-7р). Вона впливає на всю діяльність
людини. Творцем СІ – є Джин Айрес – науковий співробітник Південно –
каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі.
Якщо в
дитини є порушення в обробці сенсорних сигналів – з’являються дисфункції в
моторному, пізнавальному розвитку та поведінці дитини.
Під час
корекції ( терапії) надається певна кількість сенсорних, вестибулярних,
пропріцептивних і тактильних стимулів – для створення умов нормальної роботи
ЦНС.
Завдяки сенсорним вправам дитина може поліпшити:
·
Розвиток великої і дрібної моторики;
·
Увагу і концентрацію;
·
Зорові і слухові здібності;
·
Самосвідомість і самооцінку;
·
Функціонування.
Сенсорна
інтеграція – це фундамент розвитку особистості в цілому. Вона впливає на всі
сфери життя людини. З часом сенсомоторні процеси замінюються соціальними і
ментальними навичками.

...
Читати далі »